Do Chorvatska na blind - zkušenosti

Plánování a cesta do Chorvatska Poprvé do Chorvatska autem - Protože jsme už v Chorvatsku dvakrát byli 2008, a taky autobusem s cestovkou 2011, rozhodli jsme se letos jet na blind a vlastní dopravou.

Plánování a cesta do Chorvatska

Poprvé do Chorvatska autem - Protože jsme už v Chorvatsku dvakrát byli 2008, a taky autobusem s cestovkou 2011, rozhodli jsme se letos jet na blind a vlastní dopravou. Jak to dopadlo, s čím jsme měli problémy se dočtete níže.

Druhý pár, aby se lépe rozložily náklady na cestu autem, jsme sehnali a tak nic nebránilo vyrazit.

Vyrazili jsme už 31. července ve čtvrtek po práci, abychom se vyhnuli pátečním dopravním kolonám.

Rakousko

Na hranicích s Rakouskem jsme byli moc brzo - něco přes hodinu před půlnocí, Rakouská dálniční známka je na 10 dní, ale my měli v plánu se vracet až jedenáctý den. Takže jsme museli buď čekat do půlnoci, nebo zatím jet po okreskách a od půlnoci po dálnici. Zvolili jsme druhou možnost a tak bloudili po Rakouských okreskách. Chvilku před půlnocí jsme se napojili na dálnici a pak už pokračovali svižně ke Slovinským hranicím.

Slovinsko

Slovinskou dálniční známku jsme kupovat nechtěli, takže jsme celé Slovinsko projeli po okreskách za necelou hodinu. Sice některé okresky byly spíše polňačky a takové čůrání na zapadlé okresce ve 3 ráno když je všude tma a nikde nic moc bylo dost adrenalinové.

Chorvatsko

Nejdelší cesta byla přes Chorvatsko. Cesta se už začala plnit ostatními auty, ale furt nic hrozného (bylo štěstí vyrazit už ve čtvrtek). Namířeno jsme měli do nejkrásnější části Chorvatska - Makarská Riviéra, Brela, Baška Voda.

Shánění ubytování - na blind.

Už při příjezdu do Splitu nám všemožní nahaněči nabízeli ubytování. Nabídka o dost převyšovala poptávku. Tak jsme mysleli, že vše bude v pohodě. To bylo asi 9 ráno. První jsme se šli podívat v Brele k jednomu staršímu pánovi. Ubytování sice levné - 100€ za 9 nocí pro 4 lidi (několikrát jsme se ho na to přeptali), ale úplně se nám nelíbilo.

chorvatsko

Tak jsme sháněli dál. Prvním problémem bylo, že jsme sháněli 2 pokoje, nejlépe u sebe, aby jsme měli soukromí, ale většinou nabízeli buď pro 2 lidi (druhý pár by si musel sehnat jinde) a nebo velké čtyřpokojové apartmány. A taky problém s parkováním, ne všude měli místo pro auto. Ale většinou ano.

A dalším problémem byla cena. Cena byl pro nás přímo šok, protože jsme čekali, že když si seženeme ubytování na místě, bude to levnější než přes cestovku. Mno byli jsme sice v turisticky vyhlášené části, ale cena 100€ za noc pro 4 osoby se nám zdála vysoká. Měli jsme v plánu dát kolem 50€ a smlouvat se dalo až na 80€. To jsme čekali větší slevu, když jsme hned říkali, že to chceme na 9 nocí.

Takle jsme chodili po městě a ptali jsme se na cenu (cenu nechtějí říct hned, nejprve všechno ukáží, předvedou klimatizaci, satelit, internet, my jim na to řekneme, že nic z toho nepotřebujeme, že budeme celý den venku).

Odhaduji, že 6 z deseti mají plno nebo nemají 2+2 pokoje  (mají jen 2os nebo 4os). A další 4 z jsou moc drahý. Zkusíme Brelu, Bašku Vodu ale je to všude stejný. Tak se jdeme najíst, vykopad do moře a zkusíme hledat dál, tentokrát trochu zpátky v Omiši. Zkoušíme za kolik by byla chatka v autokempu - opět nesmyslná cena. A stany nepůjčují.

Začínáme trochu propadat panice, a hledáme alternativní plány. Jeden z nich bylo přespání v autě a zkusit znovu hledat ubytování druhý den. Problémem je, že hledáme ubytování v pátek, ale podle nás je většina apartmánů obsazená od soboty do soboty.

Nakonec na jednom parkovišti budíme spícího nahaněče, jestli náhodou neví o levném ubytování. A to nakonec vyšlo. Zavolal telefonem jiného nahaněče na skůtru, že je to asi 3-5 km daleko. Jedeme za ním autem skoro 10km do slepé uličky a zde byl prostorný, rozestavěný aparmán kousek u moře v krásném prostředí, kde budeme ubytovaný sami. Na výběr máme buď 2+2 za 75€ nebo 4 za 60€ / noc. Vysílení a unavení věčným hledáním, přesto ještě 5€ usmlouváme slevu a jdeme se ubytovat.

Ofotili si naše občanky, ale nám k podepsání nic nedali - klasika zisk z pronájmu nedaní - vše je na černo. Ale co, k moři to máme asi 250m po schodech dolů, kde je krásná plážička bez zbytečného kvanta lidí. Nedaleko ve vesnici je krámek s potravinami a dvě restaurace, takže pohoda. K dispozici máme auto, takže můžeme na nákupy jezdit do města do „levných“ hypermarketů.

Kdybych to měl shrnout - autobusem do Chorvatska už nikdy. Autem do Chorvatska - … taky už nikdy. 3× už stačilo a to co předváděli letos - to byla konečná.
Já ten národ nechápu - celý den sedí před apartmánem / na parkovišti, u silnic na židličce a nahánějí turisty. Další část obyvatelstva vybírají peníze za parkování. Peníze a provize nedaní. Okrádají vlastní stát. Staví další a další apartmány. Jo a prodávají zmrzliny, cetky a pivo.

Hodně letos zdražili - točené pivo za bývávalo za 8kn. Teď bylo za 14-16kn. Chorvatsko už dávno není levná dovolená :-(

Cesta zpátky

V neděli ráno jsme vyrazili na cestu domů. Vyrazili jsme brzo ráno, takže silnice nebyly až tak moc ucpané, ale i tak to bylo horší než ve čtvrtek / pátek při cestě sem.

Ve Slovinsku jsme dálniční známku koupili (nejprve jsme ale hodinu bloudili a hledali cestu, jak se z Chorvatska dostat na Slovinské okresky - navigace zklamala, uprostřed cesty byly betonové zátarasy, aby se nedalo projíždět. Se Slovinkem tedy remizujeme a dálniční známku si koupíme. Za 30minut je Slovinsko projeté. V Rakousku se stavíme ve městě Graz na tří hodinový výlet - jó, to je pohoda mít vlastí a auto a dělat si zastávky jak chceme. Z tohoto hlediska auto rozhodně doporučuji.

Celá dovolená nás vyšla takto: Doprava: 2200Kč na osobu s tím, že jsme jezdili autem v Chorvatsku docela často. Ubytování 60€ / osoby / noc. A jídlo, pivo, zmrzka a další potraviny co jsme si kupovali a chodili do restaurací.

cestovatel 1-dovolena.cz | období 17.09.2014 23:09 | Jak ušetřit na dovolené Levná dovolená |

Kometáře

Zobrazit okolí na mapě

Na této mapě si můžete prohlédnout okolí Chorvatsko, Brela, Baška Voda, památky, fotky, satelitní a letecký pohled, restaurace i ubytování a hotely, turistické mapy.

Mapa okolí

Zajímavá turistická místa

Parádní dovolená v Orebiči – Chorvatsko

Na tuhle dovolenou na poloostrově jsme se všichni těšili. Slyšeli jsme toho o Orebiči hodně. Hlavně nás tam táhl fakt,… Orebić, Croatia

Levná dovolená v Chorvatsku – Makarská

Abych pravdu řekl, do Chorvatska jezdím každým rokem a pokaždé se tam velice rád vracím. Nejčastěji jezdíme s rodiči na… Makarska, Croatia

Chorvatsko ostrov Brač

Chorvatsko. Přesněji ostrov Brač. Hotelový komplex. Ubytování a dovolená. Brac Island, Bol, Croatia
Zobrazit na mapě »

Velmi levná jarní dovolená v krásném Chorvatsku

Kdo by chtěl prožít dovolenou za velmi malé peníze, pak ho jistě potěší nabídka hotelu Rivijera, který nabízí… Chorvatsko, Charvátsko, Hrvatska, First minute dovolená, Velmi levná jarní dovolená

Víno, zpěv a překrásné sluníčko v residenci Margherita

Nádherná příroda, skvělé sluneční podmínky, krásné moře a překrásné pláže dělají z residence Margherita skvělou… Itálie, Vlachy, Italia

Do Chorvatska na blind - zkušenosti

Plánování a cesta do Chorvatska Poprvé do Chorvatska autem - Protože jsme už v Chorvatsku dvakrát byli 2008, a taky… Chorvatsko, Brela, Baška Voda

mapa severního polu online Emmerald river koupení letenek online web camery chorvatsko nížina nyika holandska coffee shop počasí rodhoz počasí burgas dlouhodobá předpověd egypt hurghada nepokoje 2013 ostrov lesbos online camera

© 2017 Dovolená, cestování a vše okolo. Zákaz kopírování veškerého obsahu (html, CSS, obrázky, texty). Zásady ochrany osobních údajů, nahlášení obsahu. Přepnout mobilní verzi