Třídenní putování Záhřebem

kostel sv. Marka, Kaptol se Záhřebskou katedrálou, archeologické a lovecké muzeum a vykoupali jsme se v olympijském středisku Jarun. Procházeli jsme se i klidnými parky v centru města, jako jsou Ribnjak nebo Maksimir Park.

Většina lidí cestou k moři do Chorvatska míjí po dálničním obchvatu město Záhřeb.Je velká škoda že se ani na den nezastaví, protože zelené město Záhřeb má co nabídnout. Z tohoto důvodu jsme si s kamarády vytyčili za cíl naší cesty právě tuto metropoli.

Město Záhřeb

Dopravili jsme se letecky. Po příletu na 10km vzdálené letiště jsme se rozhodovali, jakým způsobem se do centra města dostaneme. Protože bylo před polednem a v žilách nám koluje mladá krev, rozhodli jsme se jít pěšky. Byla to dobrá volba. Nejprve jsme šli po frekventovaných silnicích, ale ty se po čase začaly měnit na menší silnice a turistické stezky. Procházeli jsme přes pole a malebné vesničky až k předměstí samotného Záhřebu. Protože bylo již odpoledne, zašli jsme do nejbližší restaurace na jídlo. Po vydané obědo-večeři jsme se vydali na krátkou procházku městským parkem a večer jsme zamířili do našeho hotelu.

Druhý den jsme se hned ráno vydali ke kostelu sv. Marka. Je to nádherná gotická stavba s erby Záhřebu, Chorvatska, Dalmácie a Slavonie na střeše utvořené z barevných glazovaných tašek. Dále jsme pokračovali směrem na Kaptol kde se skvostně tyčí Záhřebská katedrála. To je románská monumentální stavba ukazující hrdost a nezávislost Chorvatského národa. Využili jsme přilehlý park Ribnjak k odpočinku a menší svačince. Po siestě jsme nastoupili do tramvaje 5, která nás zavezla až na koupaliště k olympijskému středisku Jarun, vedle řeky Sávy. Bylo to krásné osvěžení v horkém letním dnu. Zůstali jsme zde až do večera, kdy jsme se vrátili zpět do našeho hotelu.

Třetí a náš poslední den jsme věnovali muzeím. Prohlídli jsme si více než 2000 předmětů velkou expozici v muzeu lovení a 500 000 předmětů v archeologickém muzeu. Po tomto zkráceném muzejním dni jsme autobusem dojeli na letiště, odkud jsme zase odletěli zpět do Prahy.